fredag, augusti 19, 2011

Basiron AC Gel




Det är ett as bra medel till akne. Jag använder ju det just nu, (Basiron AC Gel 5%) Inte använt det länge och det är redan jätte bra! Man tar ett tunt lager där man har finnar och sånt, inte i hela ansiktet! Jag tar det alltid innan jag går och lägger mig och tvättar bort det på morgonen. Om man har en liten finne, så försvinner den dagen efter. Men om det är en lite större, så tar det kanske 2-3 dagar. Men det är rätt bra ändå om man använder det varje kväll!

Men det finns ju en del biverkningar med det, som: torrhud, rodnad, hudirritation osv.. Men detta brukar bara vara i början och sen försvinner det. Dock är det för att det är så starkt medel. Men jag har inte känt något av det! Så det är ju bra. Sen får man även inte sola när man behandlas med basiron, eller klart man kan. Men man ska inte riskera det, huden blir känslig och det slutar verka. Klart man kan vara ute i solen, men inte pressa. Isåfall ska man sluta behandlas och börja om ett tag. Eller så gör man som jag och börjar nu när det inte är speciellt mycket sol! :)

Så för är som har hudproblem, tycker jag ni borde testa denna!
Fast denna funkar från person till person, men det är värt att testa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar